Tuesday, April 2, 2013

TUHAN TAK SAYANG DAP,PAS,PKR!!!!




Sejak petang tadi lori Ubah DAP dah berlabuh kat Taman Cempaka Ipoh. Dan sejak petang tadi la keadaan sesak di sekitar kawasan rumah kedai di mana lori Ubah tu parking. Dorang tau, kawasan kedai kan kawasan tumpuan, tak susah panggil orang datang. 

Dah la Taman Cempaka ni padat dengan penduduk, banyak pulak kereta, motor lalu lalang. Di sebabkan lori Ubah sial tu yang parking di tepi rumah kedai, lalu lintas terhalang, memang amat menyusahkan. Dasar komunis, tak peduli orang lain. 
Macamana Polis boleh keluarkan permit? Nak ceramah cari la tempat lain macam padang ke, kawasan lapang ke, yang tak mengganggu lalu lintas. Yang paling aku frust malam tadi, Unit Amal PAS la yang jadi pencacai lalu lintas. Nampak sangat kudanya. 

Masa aku sampai, ramai jugak orang. Tapi semua Cina je la. Yang Melayu muka-muka PAS bingai je. Masa tu sorang mamat Cina baru mula ceramah, aku tak kenal pun. Yang aku faham ape dia cakap cuma 'apa khabar' 'selamat malam' 'kita ubah'. Itu je lah yang aku faham, yang lain semua dia bantai cakap Cina. 
Lepas tu sorang lagi penceramah lain. Aku tak kenal jugak. Kali ni pandai sikit cakap Melayu. Dia pun mula ceramah dengan ayat "petang tadi macam mau hujan, tetapi 

Tuhan sayang kita, dia kasi kita ceramah takde hujan!" 
Orang ramai pun bertepuk tangan la. Tiba-tiba hujan turun selebat-lebatnya. Semua orang lari ke tepi-tepi kaki lima kedai. Kenapa hujan lebat? Sebab Tuhan tak sayang la tu. DIA tak benarkan DAP ambil kuasa kita ni. Memang lebat sangat. Aku pun terus blah la, nak tunggu ape lagi.

No comments:

Post a Comment